- 22 845 19 89
- sekretariat@bpmokotow.waw.pl
- ul. Wiktorska 10, 02-587 Warszawa
Ułatwienia dostępu
Mokotowska biblioteka umożliwia swoim czytelnikom zamówienie książki do domu przez telefon – ta usługa nazywa się u nas „Książka na telefon”. Usługa jest bezpłatna i mogą z niej korzystać osoby mające aktywną kartę biblioteczną (do biblioteki można zapisać się online, osobiście lub przez pełnomocnika). Aby otrzymać książkę do domu, nie można mieć też żadnych zobowiązań wobec biblioteki, np. nieopłaconych kar za przetrzymanie.
Zgodnie z regulaminem Biblioteki na Mokotowie usługa jest dostępna dla mieszkających na Mokotowie osób:
Tylko tym osobom zamówione książki może dostarczyć do domu bibliotekarz.
Chęć skorzystania z „Książki na telefon” należy zgłosić w placówce usytuowanej najbliżej miejsca zamieszkania. Z wybraną biblioteką można kontaktować się telefonicznie lub mejlowo (namiary do naszych placówek są na naszej stronie w zakładce: ODDZIAŁY I FILIE). Jak to zrobić?
Książkę, książki czy filmy wypożyczone dzięki usłudze „Książka na telefon” odbiera od czytelnika bibliotekarz po wcześniejszym umówieniu się. Może też od razu dostarczyć nowe książki.
Warto pamiętać, że w ramach usługi „Książka na telefon” książki są wypożyczane na określony w regulaminie czas, a nieterminowy ich zwrot wiąże się z opłatami. Na przykład posiadając konto Standard, książki można wypożyczać na 30 dni, inne materiały biblioteczne, np. filmy, na 14 lub 7 dni.
Tak. Usługa „Książka na telefon” jest świadczona w miarę możliwości kadrowych danej placówki oraz warunków pogodowych. W uzasadnionych przypadkach bibliotekarz może odmówić dostarczenia książki do domu, o czym poinformuje osobę, która chce skorzystać z usługi.