- 22 845 19 89
- sekretariat@bpmokotow.waw.pl
- ul. Wiktorska 10, 02-587 Warszawa
Ułatwienia dostępu
Blokada usług bibliotecznych – to może zdarzyć się każdemu. Choć przyczyny mogą być różne (nie ma ich jednak zbyt wiele, bo wcale nie chcemy, by nasi czytelnicy mieli problemy), to na początku 2025 roku powodem zablokowania może być brak przedłużenia ważności konta bibliotecznego. O co chodzi i co trzeba zrobić?
Powodów nieaktywnego konta ibliotecznego nie jest zbyt wiele – w końcu bardzo chcemy, żebyście korzystali z bibliotek i czytali książki. Zdarza się jednak, że system blokuje możliwość korzystania z usług biblioteki. To sytuacja, która uniemożliwia wypożyczanie, przedłużanie terminów zwrotu i składanie zamówień. Jakie mogą być przyczyny blokady?
Zgodnie z regulaminem, czytelnik raz w roku musi przedłużyć ważność swojego konta i karty bibliotecznej. Najpóźniej można to zrobić ostatniego dnia ważności (datę też można znaleźć na swoim koncie), natomiast można to również zrobić wcześniej, np. dwa tygodnie lub kilka dni. Tylko wtedy jest gwarancja, że usługi nie zostaną zablokowane, gdy wygaśnie ważność karty. Brak przedłużenia ważności karty spowoduje niemożność korzystania z biblioteki. Kartę można przedłużyć w dowolnej placówce.
Po zmianie regulaminu i systemu bibliotecznego na Prolib w listopadzie 2024 roku, wszyscy czytelnicy do końca roku powinni byli podpisać nowy regulamin i zaktualizować swoje dane. Jeśli przez ostatnie dwa miesiące zeszłego roku nie było was w naszych filiach, a wasze konto jest nieaktywne, najpewniej przyczyną jest właśnie brak podpisania tych dokumentów. Niestety, nie da się tego zrobić on-line. Trzeba się udać do najbliższej filii biblioteki na Mokotowie.
Ponieważ nieaktywne konto biblioteczne uniemożliwia wypożyczanie, przedłużanie terminów zwrotu i składanie zamówień, należy je odblokować. Aby to zrobić, najlepiej zgłosić się do którejkolwiek filii naszej biblioteki. Bibliotekarze sprawdzą w systemie powód blokady i poinformują, co należy zrobić.