- 22 845 19 89
- sekretariat@bpmokotow.waw.pl
- ul. Wiktorska 10, 02-587 Warszawa
Ułatwienia dostępu
Zgodnie z nowym regulaminem Biblioteki Mokotów, który obowiązuje od listopada zeszłego roku, każdy czytelnik ma obowiązek raz w roku zaktualizować swoje dane. Dzięki temu ważność konta zostaje przedłużona o kolejne 12 miesięcy. Bez aktualizacji danych osobowych nie jest możliwe korzystanie z biblioteki. Termin ważności swojego konta można sprawdzić, logując się na nie w aplikacji mobilnej lub na komputerze w zakładce: konto/moje dane.
Zanim upłynie termin ważności konta, czytelnicy korzystający z aplikacji bibliotecznej na smartfony dostaną powiadomienia o tym fakcie z prośbą o zgłoszenie się do placówki bibliotecznej.
Ważność konta czytelnika i karty bibliotecznej trzeba przedłużać raz w roku poprzez aktualizację swoich danych. To zgodne z nowym regulaminem naszej biblioteki i wymogami prawnymi. Najpóźniej można to zrobić ostatniego dnia ważności konta (datę tę można znaleźć na swoim koncie), ale można to również zrobić wcześniej, np. dwa tygodnie lub kilka dni. Tylko wtedy jest gwarancja, że usługi biblioteczne nie zostaną zablokowane, gdy wygaśnie ważność karty. Brak przedłużenia ważności karty (a tym samym konta) spowoduje, że wypożyczanie książek w naszej bibliotece będzie niemożliwe.
Zgodnie z regulaminem konto czytelnika jest ważne tylko przez 12 miesięcy od aktualizacji danych w systemie. Niestety, nie da się przedłużyć jego ważności on-line. Trzeba się udać do najbliższej filii biblioteki na Mokotowie – można to zrobić w dowolnej mokotowskiej placówce.
Jeśli czytelnik nie dokonał aktualizacji danych, a tym samym przedłużenia ważności konta bibliotecznego, konto jest blokowane. Blokada usług bibliotecznych uniemożliwia wypożyczanie, przedłużanie terminów zwrotu i składanie zamówień. Choć jej przyczyny mogą być różne – np. przetrzymanie książek, nieuregulowanie zobowiązań wobec biblioteki – to przyczyną może też być brak aktualizacji danych w systemie.
Aby odblokować konto, należy zgłosić się do dowolnej filii Biblioteki na Mokotowie. Bibliotekarze sprawdzą w systemie powód blokady, poinformują, co należy zrobić, a także znów aktywują konto.