Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20221115112122070904 / Katalog / Szczegóły pozycji

Relacja wychowawcza - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Relacja wychowawcza : rozumienie, modele, propozycja / Marek Jeziorański ; [recenzenci ks. prof. dr hab. Marian Nowak, KUL, dr hab. Alina Wróbel, prof. UŁ] ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Okładka pozycji Relacja wychowawcza : rozumienie, modele, propozycja

Relacja wychowawcza : rozumienie, modele, propozycja

Autor: Jeziorański, Marek.





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Marek Jeziorański ; [recenzenci ks. prof. dr hab. Marian Nowak, KUL, dr hab. Alina Wróbel, prof. UŁ] ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Hasła:Relacje międzyludzkie
Wychowanie
Monografia
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo KUL, 2022.
Opis fizyczny:250 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 219-236. Indeks. Streszczenia w języku angielskim i niemieckim. Spis treści także w języku angielskim i niemieckim.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Filozofia i etyka
Powstanie dzieła:2022 r.
Twórcy:Nowak, Marian. (1955- ). Recenzja

Wróbel, Alina. Recenzja

Powiązane zestawienia:Relacje międzyludzkie
Wychowanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Spis treści
  2. Wstęp
  3. Rozdział I. Relacja wychowawcza i perspektywy jej ujęć
  4. 1.Relacja
  5. 1.1. Definicja relacji
  6. 1.2. Struktura relacji i jej rodzaje
  7. 2.   Relacja wychowawcza - ujęcie dedukcyjne
  8. 2.1. Uzasadnienie wyboru przesłanek pedagogicznych
  9. 2.2. Przesłanka antropologiczna
  10. 2.3. Przesłanka teleologiczna
  11. 2.4. Wniosek
  12. 3.   Relacja wychowawcza - ujęcie indukcyjne
  13. 3.1. Pierwszy zbiór danych i ich interpretacja
  14. 3.2. Wniosek 1
  15. 3.3. Drugi zbiór danych i ich interpretacja
  16. 3.3.1. Pojetyczne (wytwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
  17. 3.3.2. Sympojetyczne (współtwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
  18. 3.3.3. Autopojetyczne (samotwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
  19. 3.3.4. Integralne rozumienie relacji wychowawczej
  20. 3.4. Wniosek 2
  21. 4. Struktura relacji wychowawczej
  22. 4.1. Podmiot relacji wychowawczej
  23. 4.2. Przedmiot i narzędzie relacji wychowawczej
  24. Rozdział II. Modele relacji wychowawczej
  25. 1. Uściślenia terminologiczne
  26. 2. Uwarunkowania historyczne
  27. 2.1. Archetyp relacji wychowawczej
  28. 2.2. Pierwsze próby naukowego opisu relacji wychowawczej
  29. 3. Główne modele relacji wychowawczej
  30. 3.1. Relacja wychowawcza jako "pierwotne wydarzanie się" (ursprüngliches Geschehen) Ernsta Kriecka
  31. 3.2. "Relacja pedagogiczna" (pädagogischer Bezug) Hermana Nohla
  32. 3.3. Relacja wychowawcza jako "stosunek dialogiczny" (dialogisches Verhältnis) Martina Bubera
  33. 3.4. "Stosunek wychowawczy" (erzieherisches Verhältnis) Friedricha W. Krona
  34. 3.5. Relacja wychowawcza jako "relacja rezonująca" (Resonazbeziehung) Hartmuta Rosy
  35. 4. Klasyfikacje relacji wychowawczej
  36. 4.1. Ze względu na rodzaje korelatów
  37. 4.2. Ze względu na specyfikę przyporządkowania
  38. 4.3. Ze względu na cel
  39. Rozdział III. Trójpodmiotowy model relacji wychowawczej
  40. 1.Dotychczasowe modele relacji wychowawczej
  41. 1.1. Jednopodmiotowy model relacji wychowawczej
  42. 1.2. Dwupodmiotowy model relacji wychowawczej
  43. 1.3. Bezpodmiotowy model relacji wychowawczej
  44. 2. Źródła inspiracji dla trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
  45. 2.1. Okres do samodzielności naukowej pedagogiki
  46. 2.2. Okres samodzielności naukowej pedagogiki
  47. 3. Struktura trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
  48. 3.1. Podmioty relacji wychowawczej
  49. 3.1.1. Podmiot "Ty"
  50. 3.1.2. Podmiot "Ja-wołające"
  51. 3.1.3. Podmiot "Ja-(po)wołane"
  52. 3.2. Relacje między podmiotami
  53. 3.2.1. Bezpośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
  54. 3.2.2. Pośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
  55. 3.2.3. Pośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
  56. 3.2.4. Bezpośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
  57. 3.3. Cele relacji wychowawczej
  58. 3.3.1. Cel ogólny
  59. 3.3.2. Cele etapowe
  60. 3.3.2.1. Cel bezpośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
  61. 3.3.2.2. Cel pośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
  62. 3.3.2.3. Cel pośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej
  63. 3.3.2.4. Cel bezpośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej
  64. Rozdział IV. Praxis relacji wychowawczej
  65. 1. Fundamentalna perspektywa metodyczna
  66. 2. Narzędzia w relacji wychowawczej - fakty wychowawcze
  67. 2.1. Miejsce i znaczenie narzędzi w relacji wychowawczej
  68. 2.2. Rodzaje faktów wychowawczych
  69. 3. Specyfika praxis w odniesieniu do podmiotów relacji wychowawczej
  70. 3.1. Praxis wychowawcy "Ty"
  71. 3.1.1. Zasada fizycznej obecności
  72. 3.1.2. Zasada zbliżenia
  73. 3.1.3. Zasada amatorstwa
  74. 3.1.4. Zasada prowadzenia
  75. 3.1.5. Zasada źródłowych relacji w rodzinie
  76. 3.2. Praxis "Ja-wołającego"
  77. 3.2.1. Zasada obudzenia .
  78. 3.2.2. Zasada kairoagogicznego przeżywania czasu
  79. 3.3. Praxis "Ja-(po)wołanego"
  80. 3.3.1. Zasada akceptacji obrazu
  81. 3.3.2. Zasada re-kreacji
  82. 4. Specyfika praxis w odniesieniu do narzędzi relacji wychowawczej
  83. 4.1. Fakty wychowawcze z grupy physis
  84. 4.2. Fakty wychowawcze z grupy ethos
  85. 4.3. Fakty wychowawcze z grupy logos
  86. Zakończenie
  87. Bibliografia
  88. Spis schematów
  89. Summary
  90. Zusammenfassung
  91. Indeks osobowy https://wydawnictwo.kul.pl/nauki-spoleczne/4340-relacja-wychowawcza-rozumienie-modele-propozycja.html

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 60.921
Numer inw.: 60921
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy