Kompetencje medialne w komunikacji wizualnej
Autor: Gruchoła, Małgorzata.
Odpowiedzialność: | Małgorzata Gruchoła, Justyna Szulich-Kałuża ; [recenzenci ks. dr hab. Józef Młyński, prof. UKSW, dr hab. Michał Wyrostkiewicz, prof. KUL] ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania. Katedra Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów. | ||||||||||||||||||
Seria: | Kompetencje Medialne w Nowoczesnym Społeczeństwie : 3 | ||||||||||||||||||
Hasła: | Kompetencje medialne Komunikacja wizualna Memy internetowe Opracowanie | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo KUL, copyright 2020. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 172 strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 153-166. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna | Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Młyński, Józef. (1972- ). Recenzja | Szulich-Kałuża, Justyna. Autor Wyrostkiewicz, Michał. Recenzja Powiązane zestawienia: | Kompetencje medialne | Komunikacja wizualna Memy internetowe Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- SPIS TREŚCI
- WSTĘP (Justyna Szulich-Kałuża, Małgorzata Gruchoła)
- * Część I
- KULTURA WIZUALNA W ERZE CYFROWEJ - WIELOŚĆ PERSPEKTYW (Małgorzata Gruchoła)
- Rozdział 1
- KULTURA WIZUALNA - USTALENIA TEORETYCZNE
- 1.1. Kultura wizualna - wybrane ujęcia teoretyczne
- 1.2. Kategorie kultury wizualnej
- 1.3. Komunikacja wizualna - nowe praktyki medialne
- * Część II
- KOMPETENCJE MEDIALNE W ERZE CYFROWEJ (Małgorzata Gruchoła)
- Rozdział 2
- KOMPETENCJE MEDIALNE, CYFROWE I WIZUALNE - RAMY DEFINICYJNE
- 2.1. Kompetencje medialne a kompetencje cyfrowe - ustalenia teoretyczne
- 2.2. Komponenty kompetencji cyfrowych
- 2.2.1. Kompetencje cyfrowe w zakresie wiedzy
- 2.2.2. Kompetencje cyfrowe w zakresie postaw
- 2.2.3. Kompetencje cyfrowe w zakresie umiejętności technicznych i kognitywnych
- 2.3. Kompetencje cyfrowe w zakresie komunikacji wizualnej
- 2.3.1 Kompetencje wizualne - podstawowe komponenty
- 2.3.2. Propozycje zadań rozwijających kompetencję wizualną
- * Część III
- KOMPETENCJE WIZUALNE W PRAKTYCE BADAWCZEJ (Justyna Szulich-Kałuża)
- Rozdział 3
- JAK OGLĄDAĆ, ROZUMIEĆ I INTERPRETOWAĆ PRZEKAZY WIZUALNE
- 3.1. Język odczytu rzeczywistości - werbalny czy wizualny?
- 3.2. Alfabetyzm wizualny - umiejętności twórcze czy odtwórcze?
- 3.3. Wybrane techniki analiz i interpretacji materiałów wizualnych
- Rozdział 4
- KOMPETENCJE WIZUALNE W PRAKTYCE - PRZYKŁAD TWORZENIA MEMÓW INTERNETOWYCH
- 4.1. Memy - ekspresyjne aktywności czy praktyki artystyczne?
- 4.2. Praktyki tworzenia memów
- 4.3. Sposoby transmitowania - potencjał adaptacyjny mema
- 4.4. Kim są twórcy memów?
- 4.5. Jak analizować memy w praktyce - przykłady analiz empirycznych
- ZAKOŃCZENIE
- BIBLIOGRAFIA
- SPIS TABEL
- SPIS WYKRESÓW https://wydawnictwo.kul.pl/nauki-spoleczne/4067-kompetencje-medialne-w-komunikacji-wizualnej.html
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 60.919
Numer inw.: 60919
Dostępność: tylko na miejscu