Tyflopsychologia : realizacja zadań rozwojowych w biegu życia przez osoby z niepełnosprawnością wzroku
"Realizacja zadań rozwojowych w biegu życia przez osoby z niepełnosprawnością wzroku "
Autor: Czerwińska, Kornelia.
Tyflopsychologia - opis wydawcyNiepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka - od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i
dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające.Tyflopsychologia to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących.Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną - mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku."Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności."Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Kornelia Czerwińska, Izabella Kucharczyk ; [recenzent prof. dr hab. Roman Ossowski]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | Niedowidzący Niewidomi Tyflopsychologia Zaburzenia widzenia Zadania rozwojowe | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : PWN, 2019. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 277 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Psychologia | Powstanie dzieła: | 2019 r. | Twórcy: | Kucharczyk, Izabella. Autor | Ossowski, Roman. (1942- ). Recenzja Przeznaczenie: | Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku. | Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku. Odbiorcy: | Pedagodzy. Psycholodzy. | Powiązane zestawienia: | Niewidomi | Psychologia biegu życia Niedowidzący Zadania rozwojowe Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)