Sport jako biznes w czasach globalizacji
Autor: Sznajder, Andrzej.
Sport jako biznes w czasach globalizacji - opis wydawcyKsiążka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną i wielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany,
wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych.Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych.Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Sznajder. | ||||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Globalizacja Kluby sportowe Marketing Zarządzanie Materiały pomocnicze Opracowanie Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. | ||||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 208 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 203-208. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Zakres czasowy: | 2001-2017 r. | Powstanie dzieła: | 2017 r. | Przeznaczenie: | Dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego oraz dla osób chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi. | Dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego oraz dla osób chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. | Powiązane zestawienia: | Globalizacja | Marketing – zarządzanie Zarządzanie Kluby sportowe Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 55.682
Numer inw.: 55682
Dostępność: tylko na miejscu