Język na sprzedaż
Autor: Bralczyk, Jerzy
"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od indywidualnej inwencji, talentu i natchnienia, a także od przypadku, który często
pozwala tworzyć teksty znakomicie skuteczne. Odkrycie przepisu na skuteczną perswazję jest więc ciągle przed nami. Mam wielką nadzieję, że nieprędko taki przepis znajdziemy. Ale to nie znaczy, że nie można zajmować się tym, co pomaga i co przeszkadza w porozumiewaniu się, a także w skutecznej perswazji, która przecież jest rodzajem porozumiewania się.Reklamowe chwyty i sposoby użycia języka tworzą zbiory praktycznie nieskończone: świadomy czytelnik może przytoczyć zapewne wiele ciekawszych przykładów niż tu podane - rzeczą tej książki jest wprowadzić tylko pewien porządek w pozornie bezładnym, migotliwym i nieokiełznanym świecie tekstów reklamowych, zwłaszcza zaś ich najbardziej "wrażliwych" części: sloganów, gdzie koncentrują się językowe chwyty perswazyjne. Wiele analizowanych autentycznych przykładów będzie w momencie lektury już zapomnianych. Ale przykłady są tylko po to, by zilustrować zjawisko. Równie ważne, jak prawdziwe, są te przykłady, w których fikcyjna lub symboliczna nazwa wskazywać ma na typowość językowej konstrukcji, a nawet takie, których reklamowe wykorzystanie jest być może dopiero przed nami. [...]
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jerzy Bralczyk. | ||||||||||
Seria: | Ekonomia i Zarządzanie | ||||||||||
Hasła: | Reklama - język - Polska | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 2. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 146, [1] s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Tyt. okł.: Język na sprzedaż czyli O tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka. Bibliogr. s. 141-143. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Reklama – język | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 35
ul. Narbutta 47
tel. 22 849 63 56
Sygnatura: 81
Numer inw.: 4245
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
BD nr XVIII
ul. Górska 7
tel. 22 840 64 58
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.575
Numer inw.: 46575
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.772
Numer inw.: 50772
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Bralczyk, Jerzy
Jerzy Bralczyk ur. 23 maja 1947 w Ciechanowie – polski językoznawca i gramatyk normatywny, profesor nauk humanistycznych, specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki. Jeden z najpopularniejszych autorytetów normatywnych w dziedzinie języka polskiego[. Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego w Ciechanowie[3]. Jerzy Bralczyk doktoryzował się w 1973, habilitował w 1986, a tytuł profesorski uzyskał w 2000. Od 1999 wykłada na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Jest członkiem Rady Języka Polskiego od 1996, czyli od [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Ekonomia i Zarządzanie / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne należy czytać w określonej kolejności:
Język na sprzedaż"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od [...] |
Psychologia inwestora giełdowegoZasadniczym walorem tej książki jest przedstawienie roli emocji w dokonywaniu ocen poprzedzających decyzje inwestycyjne. Problematyka ta jest ostatnio akcentowana w wielu dziedzinach badań psychologicznych. Jednak do tej pory brakowało bez wątpienia pozycji systematycznie referującej ten nowy, bardzo często ignorowany aspekt zachowań [...] |