Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20130829132014041403 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk.
Okładka pozycji Język na sprzedaż

Język na sprzedaż

Autor: Bralczyk, Jerzy

Notka biograficzna



"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od indywidualnej inwencji, talentu i natchnienia, a także od przypadku, który często

pozwala tworzyć teksty znakomicie skuteczne. Odkrycie przepisu na skuteczną perswazję jest więc ciągle przed nami. Mam wielką nadzieję, że nieprędko taki przepis znajdziemy. Ale to nie znaczy, że nie można zajmować się tym, co pomaga i co przeszkadza w porozumiewaniu się, a także w skutecznej perswazji, która przecież jest rodzajem porozumiewania się.Reklamowe chwyty i sposoby użycia języka tworzą zbiory praktycznie nieskończone: świadomy czytelnik może przytoczyć zapewne wiele ciekawszych przykładów niż tu podane - rzeczą tej książki jest wprowadzić tylko pewien porządek w pozornie bezładnym, migotliwym i nieokiełznanym świecie tekstów reklamowych, zwłaszcza zaś ich najbardziej "wrażliwych" części: sloganów, gdzie koncentrują się językowe chwyty perswazyjne. Wiele analizowanych autentycznych przykładów będzie w momencie lektury już zapomnianych. Ale przykłady są tylko po to, by zilustrować zjawisko. Równie ważne, jak prawdziwe, są te przykłady, w których fikcyjna lub symboliczna nazwa wskazywać ma na typowość językowej konstrukcji, a nawet takie, których reklamowe wykorzystanie jest być może dopiero przed nami. [...]

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jerzy Bralczyk.
Seria:Ekonomia i Zarządzanie
Hasła:Reklama - język - Polska
Adres wydawniczy:Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:146, [1] s. : il. ; 25 cm.
Uwagi:Tyt. okł.: Język na sprzedaż czyli O tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka. Bibliogr. s. 141-143. Indeksy.
Powiązane zestawienia:Reklama – język
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 35
ul. Narbutta 47
tel. 22 849 63 56

Sygnatura: 81
Numer inw.: 4245
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek0

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 65
Numer inw.: 47563
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

BD nr XVIII
ul. Górska 7
tel. 22 840 64 58

Sygnatura: 81
Numer inw.: 32619
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.575
Numer inw.: 46575
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.772
Numer inw.: 50772
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Bralczyk, Jerzy

Bralczyk, Jerzy

Jerzy Bralczyk ur. 23 maja 1947 w Ciechanowie – polski językoznawca i gramatyk normatywny, profesor nauk humanistycznych, specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki. Jeden z najpopularniejszych autorytetów normatywnych w dziedzinie języka polskiego[. Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego w Ciechanowie[3]. Jerzy Bralczyk doktoryzował się w 1973, habilitował w 1986, a tytuł profesorski uzyskał w 2000. Od 1999 wykłada na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Jest członkiem Rady Języka Polskiego od 1996, czyli od [>>]






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  ...Kiełbasa i sznurek  1Okładka książki  1000 słów  2Okładka książki  500 zdań polskich  4Okładka książki  A bodaj ci nóżka spuchła, czyli Co nas śmieszyło i śmieszy [E-book ]  5Okładka książki  A bodaj ci nóżka spuchła, czyli Co nas śmieszyło i śmieszy  6Okładka książki  Bralczyk o sobie  7Okładka książki  Do domu!!! [Dokument dźwiękowy]  8Okładka książki  Do domu!!!  9Okładka książki  Dwa słowa o słowach : porady językowe profesora Bralczyka  10Okładka książki  Jeść!!!  12Okładka książki  Leksykon nowych zdań polskich : od lat 70. do dziś  14Okładka książki  Leksykon nowych zdań polskich : od lat 70. do dziś  15




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Ekonomia i Zarządzanie / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Język na sprzedaż Tom 1.9

Język na sprzedaż


"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Psychologia inwestora giełdowego Tom 2.9

Psychologia inwestora giełdowego

Zasadniczym walorem tej książki jest przedstawienie roli emocji w dokonywaniu ocen poprzedzających decyzje inwestycyjne. Problematyka ta jest ostatnio akcentowana w wielu dziedzinach badań psychologicznych. Jednak do tej pory brakowało bez wątpienia pozycji systematycznie referującej ten nowy, bardzo często ignorowany aspekt zachowań [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy