Julek i Maja w labiryncie
Autor: Grabowska-Grzyb, Ałbena
Dla miłośników gier komputerowych i dla moli książkowych! Julek i Maja przypadkowo wchodzą do gry komputerowej - i natychmiast orientują się, że toczy się ona we wnętrzu ludzkiego mózgu. Początkowo zafascynowani światem wirtualnym i spotkanymi tam intrygującymi bytami, nie chcą wracać do zwykłego życia. Napięcie rośnie, a decydująca bitwa przebiega dramatycznie. Czy uda im się
znaleźć wyjście z gry i powrócić do zwykłego świata? Opowieść o 12-letnim Julku, chłopcu o niezwykłej wyobraźni i trudnościach szkolnych (dysleksja i nadruchliwość). Julek ponad wszystko uwielbia gry komputerowe. Pewnego razu, przez przypadek, trafia w sam środek gry. Początkowo zafascynowany światem wirtualnym, nie chce wracać do zwykłego życia. Stopniowo odkrywa jednak, że bycie w tym świecienie jest tak przyjemne i bezpieczne, jak myślał. Próbuje powrócić do domu. Pomagają mu siostra, 8-letnia Maja, oraz mama Kasia, która za synem i córką wchodzi do świata gry. Mamai dzieci wędrują przez różne poziomy. Mama, która jest lekarzem neurologiem, orientuje się szybko, że gra toczy się w ludzkim mózgu, a kolejne jej poziomy odpowiadają strukturom anatomicznym ośrodkowego układu nerwowego. Bohaterowie odbywają pasjonującą wędrówkę we wnętrzu mózgu, spotykając na swej drodze intrygujące byty. Napięcie rośnie,a decydująca bitwa przebiega bardzo dramatycznie. Czy uda im się znaleźć wyjście z gryi powrócić do zwykłego świata?
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Ałbena Grabowska-Grzyb ; il. Zuzanna Orlińska. | ||||||||
Hasła: | Literatura dziecięca polska - 21 w. | ||||||||
Adres wydawniczy: | Łódź : Akapit Press , 2011. | ||||||||
Opis fizyczny: | 131 s. : il. kolor. ; 20 cm. Powiązane zestawienia: | Powieść na podstawie gry komputerowej | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
BD nr III
ul. Tuchlińska 2A
tel. 22 843 20 87
BD nr XVII
ul. Puławska 238
tel. 22 844 66 43
BD nr XVIII
ul. Górska 7
tel. 22 840 64 58
Notka biograficzna:
Grabowska-Grzyb, Ałbena
Urodzona: 1971 data przybliżona. Jest popularną i cenioną polską powieściopisarką, która swoje niezwykłe, niespotykane w Polsce imię, oznaczające kwitnącą jabłoń, zawdzięcza bułgarskim korzeniom. Z wykształcenia lekarka, doktor nauk medycznych ze specjalizacją w neurologii i epileptologii, studia medyczne skończyła na warszawskiej Akademii Medycznej. Jako neurolog pracowała m.in. w Klinice Neurologii i Epileptologii w Warszawie oraz w szpitalu dziecięcym w Dziekanowie Leśnym. Ałbena Grabowska nie planowała pisarskiej kariery. Za pióro chwyciła, chcąc zapisać wspomnienia [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Julek i Maja należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 Julek i Maja w labiryncieDla miłośników gier komputerowych i dla moli książkowych! Julek i Maja przypadkowo wchodzą do gry komputerowej - i natychmiast orientują się, że toczy się ona we wnętrzu ludzkiego mózgu. Początkowo zafascynowani światem wirtualnym i spotkanymi tam intrygującymi bytami, nie chcą wracać do zwykłego życia. Napięcie rośnie, a [...] |
Tom 2 Julek i Maja : Powrót do gryDla miłośników gier komputerowych i moli książkowych! Julek i Maja wraz z przyjaciółmi podejmują grę - tym razem stawką jest uratowanie Ali, koleżanki Julka. Oba światy - realny o wirtualny - przenikają się. W obu trzeba być rozważnym, bo pozory mylą! Kto okaże się przyjacielem a kto wrogiem? |
Tom 3 Julek i Maja : podróż w nieznaneZbliżają się święta Bożego Narodzenia. Julek, który narozrabiał w szkole, postanawia uciec z domu. W drodze na dworzec spotyka tajemniczą nieznajomą, która - niczym Królowa Śniegu z baśni Andersena - pomaga mu się dostać do pociągu. Wkrótce chłopiec odkrywa, że nie jest jedynym towarzyszem podróży pięknej nieznajomej i że [...] |
Tom 4 Julek i Maja : misja w czasieDla miłośników gier komputerowych i moli książkowych! Julek i Maja i ich nowi przyjaciele szukają agenta zaginionego w grze. W wirtualnym świecie wpadają w pętlę czasu, spotykają prawdziwych ludzi zamiast ich awatarów. Toczą decydującą walkę, w której sprzymierzeńcy nagle okazują się zdrajcami. Sytuację ratuje poczucie humoru [...] |