Na scenie kobiety w balowych sukniach, mężczyźni we frakach. Soliści, kłaniający się publiczności. Obsypywani są confetti, na scenie stoją bukiety kwiatów.

Zapraszamy na część drugą rozmowy z Witoldem Matulką.

Mężczyzna w garniturze siedzi w pomieszczeniu na tle stylowej, brązowej komody i książek.

Rozmowa z dr. hab. Robertem Kotowskim.

Dziewiętnastowieczne postaci przed budynkiem Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu; panowie w cylindrach, panie w długich sukniach. Między nimi dorożka z końmi.

Tekst z „Tygodnika Ilustrowanego” z 1859 roku.

Ubrany we frak solista operowy trzyma w rękach bukiet kwiatów, dziękuje publiczności. Za nim, na scenie, członkowie orkiestry.

Co jest pięknego w śpiewie?

Skrzypce widoczne z bliskiej odległości

W książce Strzałkowskiej znajdziemy wszystko, co mały i dorosły Polak powinien wiedzieć o hymnie państwowym.

Kobieta ubrana w białą szatę sięgającą ziemi trzyma w dłoniach elementarz zwrócony literami w kierunku odbiorcy. Na jej głowie znajduje się wieniec laurowy. Patrzy się przed siebie na zebrany tłum - wśród tłumu znajdują się osoby najróżniejszego pochodzenia i w najróżniejszym wieku. Osoby z tłumu zostawiają u stóp kobiety bogactwa. W tle widać kolumnę z tablicą, na której jest napisane: 3 maja 1791. Daleko w tle widać słońce. Ilustracja jest opisana jako: Karta pamiątkowa macierzy polskiej. Rys. K. Gorski

Garść wspomnień naocznego świadka

Mężczyzna w szaliku siedzi w pomieszczeniu na tle książek.

Dr Michał Zając z Katedry Badań nad Bibliotekami i Innymi Instytucjami Kultury Uniwersytetu Warszawskiego mówi o roli biblioteki we współczesnym świecie.

Mężczyzna, Piotr Wojciechowski, w swoim pokoju. Na ścianach obrazy, dekoracje na komodzie.

Kolejny wywiad zrealizowany w ramach BiblioRadia. Piotr Wojciechowski - prozaik, poeta, reżyser filmowy.