Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya : strategie, autokreacje, wizerunki
"Strategie, autokreacje, wizerunki "
Autor: Niedźwiedź, Dominika.
Opis od wydawcyMonografia, której celem jest próba odpowiedzi na pytanie postawione w tytule, przedstawia nowe spojrzenie na kształtowanie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza, stosowanie zabiegów autokreacyjnych oraz gier, które podejmował z czytelnikiem. Jednocześnie książka jest opowieścią o takim Boyu-Żeleńskim, który pozostaje mało znany: Boyu wydawcy, Boyu dziennikarzu i Boyu kreatorze. Znakomity tłumacz dzieł m.in.
Prousta, Villona, Rabelais’go, Balzaka, autor wciąż rozpoznawalnych w Polsce Słówek i tekstów kabaretu Zielony Balonik, poeta, pisarz i publicysta jawi się przy tym jako mistrz formowania własnego wizerunku, specjalista od public relations i copywriter, choć w jego czasach pojęcia te prawdopodobnie nie były znane. Wykorzystując siłę prasy, Boy pokazywał czytelnikom takiego siebie, jakiego oni chcieli, dbając przy tym o prywatność i nie zwierzając się ze swoich największych tajemnic. Wysiłek ten podejmował także z niezgody na wizerunek narzucony przez otoczenie, biorąc i przetwarzając poszczególne elementy tego image’u, uzyskane w procesie literackiej komunikacji. Metodologiczny eklektyzm monografii powoduje, że ma ona charakter interdyscyplinarny: obejmuje wiedzę z takich dyscyplin, jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo czy ekonomia. https://bonito.pl/produkt/jak-tadeusz-zelenski-stworzyl-boya-strategie-autokreacje-wizerunki
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Dominika Niedźwiedź ; [recenzenci prof. dr hab. Tomasz Wójcik (Uniwersytet Warszawski), dr hab. Maciej Tramer, prof. UŚ (Uniwersytet Śląski w Katowicach)]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | Żeleński, Tadeusz (1874-1941) 1901-2000 1901-1914 1914-1918 1918-1939 Autoprezentacja Kreowanie wizerunku Literatura polska Pisarze polscy Przekłady polskie Pseudonimy i kryptonimy Serie wydawnicze Strategia marketingowa Tożsamość osobista Wpływ i recepcja Francja Polska Monografia | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, copyright 2022. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 265 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Dar Instytutu Literatury. Bibliografia, netografia na stronach 221-246. Indeks. Streszczenie w języku angielskim. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Literaturoznawstwo | Zakres czasowy: | 1907-1939 r. | Powstanie dzieła: | 2022 r. | Twórcy: | Tramer, Maciej. Recenzja | Wójcik, Tomasz. (1960- ). Recenzja Przeznaczenie: | Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki. | Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki. Powiązane zestawienia: | Autoprezentacja | Literatura polska Pisarze polscy Tożsamość osobista Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.740
Numer inw.: 61740
Dostępność: tylko na miejscu