Nowa psychologia dysleksji
Autor: Krasowicz-Kupis, Grażyna.
Opis od wydawcyNowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie:• rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji,
zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego,• część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim,• rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania.Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce`a F. Penningtona (2009)."Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki - stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie".- Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS https://bonito.pl/produkt/nowa-psychologia-dysleksji
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Grażyna Krasowicz-Kupis ; [recenzent dr hab. Aneta Borkowska, prof. UMCS]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | Badania naukowe Diagnoza pedagogiczna Diagnoza psychologiczna Dysleksja i dysgrafia Metodologia Neuropsychologia Monografia | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : PWN, 2019. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 331-374. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Nauka i badania Psychologia Powstanie dzieła: | 2019 r. | Twórcy: | Borkowska, Aneta. Recenzja | Odbiorcy: | Pedagodzy. Psycholodzy. | Powiązane zestawienia: | Diagnoza pedagogiczna | Diagnoza psychologiczna Dysleksja i dysgrafia Metodologia Neuropsychologia Badania naukowe Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.490
Numer inw.: 61490
Dostępność: tylko na miejscu