Krótkowzroczność strategiczna menedżerów
Autor: Czakon, Wojciech.
Opis od wydawcyKrótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważa też przełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian klimatu, biedy. Podobnie potrafi przeoczyć konkurenta, nie może więc wygrać rywalizacji rynkowej.Ten sam strateg, którego obarcza się odpowiedzialnością za porażki, jest jednak ojcem wcześniejszych
sukcesów firmy. Oskarżanie menedżera o krótkowzroczność to droga donikąd, zwykłe szukanie winnego. Zrozumienie krótkowzroczności strategicznej wymaga głębszego, szerszego oraz rzetelnego spojrzenia. Otwiera ono drogę do właściwego zrozumienia strategii, do wdrażania lepszych rozwiązań, a dalej - do przyszłych sukcesów firmy.Warto więc zająć się krótkowzrocznością strategiczną, bowiem rozwiązanie problemów, które to zjawisko wywołuje, zawiera obietnicę lepszej i długiej przyszłości firm."Przedstawiona monografia jest dziełem oryginalnym, które nie ma swojego odpowiednika w piśmiennictwie polskim, a nawet w światowym. Stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu.Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich" - z recenzji prof. dr hab. Ewy Stańczyk-Hugiet.Wojciech Czakon - profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. https://bonito.pl/produkt/krotkowzrocznosc-strategiczna-menedzerow
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Wojciech Czakon ; [recenzent prof. dr hab. Ewa Stańczyk-Hugiet]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Decyzje Menedżerowie Zarządzanie strategiczne Monografia | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 210, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 181-201. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Zakres czasowy: | 2001-2020 r. | Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Stańczyk-Hugiet, Ewa. Recenzja | Powiązane zestawienia: | Decyzje – teoria | Menedżerowie Zarządzanie strategiczne Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.473
Numer inw.: 61473
Dostępność: tylko na miejscu