Rynkowy due diligence : pomiar odporności rynkowej organizacji
"Pomiar odporności rynkowej organizacji "
Autor: Kozielski, Robert.
Rynkowy Due Diligence - opis wydawcyW czasach COVID-19, wojny w Ukrainie, ale także metaverse, blockchain, Internetu Rzeczy, sztucznej inteligencji i wielu innych odporność rynkowa organizacji staje się sprawą zasadniczą. Tym bardziej gdy weźmiemy pod uwagę, że średni czas życia współczesnych organizacji skrócił się do 12 lat. Budowanie odporności rynkowej organizacji zależne jest od zdolności identyfikacji
trzech kluczowych elementów ? skłonności do zmiany, zdolności do zmiany oraz udokumentowanej umiejętności rekonfiguracji zasobów. Autor wykorzystując metodykę audytu marketingowego oraz tradycyjnego podejścia due diligence, opracował założenie oraz propozycję procesu realizacji tzw. rynkowego due diligence. Celem publikacji jest budowa narzędzia pomiaru odporności rynkowej organizacji (ORO) jako elementu procedury rynkowego due diligence. Narzędzie to powinno umożliwiać ocenę stopnia zdolności organizacji do konkurowania oraz pozwolić na identyfikację obszarów, które odpowiednio zaadresowane poprawiać będą jej możliwości konkurencyjne. Książka jest pracą oryginalną i wartościową. Jest napisana w oparciu o rozległe studia najnowszej literatury światowej i własne, bogate doświadczenia naukowe, badawcze i dydaktyczne autora. Łączy ona tytułową kategorię z zasadniczą w obszarze badań naukowych kategorią należytej staranności, standardami metodycznymi, regułami rygoru metodycznego studiów, badań i analiz. Poprzez identyfikację istotnego i otwartego wciąż problemu naukowego, wnosi ważny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu. Autor proponuje własną, opartą na standardach naukowej staranności metodykę jego rozwiązania, przynosi empiryczną walidację narzędzia oraz weryfikację tez i założeń.Podejście zaproponowane przez Autora jest ważne dla nauki, będzie także cennym źródłem inspiracji dla badaczy zajmujących się zagadnieniami zarządzania i marketingu. Prof. dr hab. Jan Wiktor Autor podjął trudne wyzwanie dokonania postępu w obszarze narzędziowego wsparcia rozwiązania problemu trwania i rozwoju organizacji, a przez to wydłużenia jej cyklu życia.Jest to i będzie problematyka aktualna, którą nauki o zarządzaniu i jakości się zajmują, gdyż otoczenie, w którym organizacje funkcjonują, charakteryzuje się coraz większą dynamiką zmian, ich nowością, złożonością i nagłym, powodującym zaskoczenie pojawianiem się.Wybór tej problematyki jest wartościowy zarówno z punktu widzenia wzbogacenia teorii, jak i praktyki zarządzania.Prof. dr hab. inż. Stefan Trzcieliński
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Robert Kozielski ; [recenzenci prof. dr hab. Jan W. Wiktor - Uniwersytet Ekonomiczby w Krakowie, prof. dr hab. Stefan Trzcieliński - Politechnika Poznańska]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Due diligence Odporność (ekonomia) Przedsiębiorstwo Rynek (ekonomia) Polska Monografia | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszwa : PWN, 2022. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 294 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 210-242. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Zakres czasowy: | 2021 r. | Powstanie dzieła: | 2022 r. | Twórcy: | Trzcieliński, Stefan. Recenzja | Wiktor, Jan W. Recenzja Powiązane zestawienia: | Przedsiębiorstwo | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 005
Numer inw.: 67842
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.199
Numer inw.: 61199
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Kozielski, Robert
WykÅ‚adowca na Uniwersytecie Å?ódzkim oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje siÄ™ w marketingu, strategiach rynkowych, zagadnieniach strategicznych audytów marketingowych oraz pomiaru efektywnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ rynkowych, strategii marki oraz Value Proposition. Stypendysta Fundacji Fulbrighta i czÅ‚onek Komitetu Nauk Organizacji i ZarzÄ…dzania Polskiej Akademii Nauk. Posiadacz tytuÅ‚u Chartered Marketer, wydawanego przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Uczestnik staży naukowych i programów badawczych na uniwersytetach: MarylUSA, Lund Szwecja, Edynburg Szkocja [>>]