Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

W dniach 18-28 października wszystkie filie Biblioteki na Mokotowie będą zamknięte z powodu wdrażania nowego systemu bibliotecznego Prolib.
Nie będą też działać usługi on-line. Więcej na ten temat tutaj.

Przepraszamy za utrudnienia.

#


- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Polonistyczna dydaktyka ogólna / pod redakcją Jolanty Fiszbak ; [recenzent Anna Ślósarz].
Okładka pozycji Polonistyczna dydaktyka ogólna

Polonistyczna dydaktyka ogólna




Polonistyczna dydaktyka ogólna - opis wydawcyKsiążka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki

dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania.Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo - tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej.Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod redakcją Jolanty Fiszbak ; [recenzent Anna Ślósarz].
Hasła:Język polski (przedmiot szkolny)
Nauczanie
Podręcznik
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:502 strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 453-483. Indeksy.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Językoznawstwo
Powstanie dzieła:2019 r.
Twórcy:Fiszbak, Jolanta. Redakcja

Ślósarz, Anna. Recenzja

Odbiorcy:Szkoły wyższe.
Powiązane zestawienia:Język polski
Nauczanie
Język polski (przedmiot szkolny)
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 59.096
Numer inw.: 59096
Dostępność: tylko na miejscu




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy