Jak uczyć się skutecznie - jakie to proste! : ilustrowany podręcznik technik przyswajania wiedzy
Tytuł oryginału: "Help your kids with study skills ".
"Ilustrowany podręcznik technik przyswajania wiedzy "
"Jakie to proste! "
Autor: Vorderman, Carol.
Czy twoje dziecko ma kłopoty z uczeniem się? Nie wiesz, jak mu pomóc, żeby wyniki w szkole były dużo lepsze?
Książka "Jak uczyć się skutecznie" powinna trafić do rąk każdego zdesperowanego rodzica, ucznia i studenta. Jej nowatorskie pod względem graficznym barwne schematy i ilustracje z precyzyjnymi wskazówkami postępowania sprawią, że zrozumienie technik przyswajania wiedzy będzie o wiele
łatwiejsze.
Ten nieoceniony przewodnik - omawiający najistotniejsze problemy związane z organizacją pracy, układaniem harmonogramów, motywacją, stylami uczenia się, metodami powtarzania materiału, egzaminami i radzeniem sobie z lękami - pomoże rodzicom i dzieciom we wspólnej pracy nad polepszeniem efektów nauki.
Jak uczyć się skutecznie na pewno podbuduje zaufanie uczniów do siebie, zmniejszy poziom stresu i sprawi, że najtrudniejsze elementy uczenia się staną się proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania.
Odpowiedzialność: | Carol Vorderman ; [tłumaczenie Joanna Kolczyńska]. | ||||||||||||
Hasła: | Uczenie się Poradnik | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2017. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 256 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm. Uwagi: | Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Poradniki i przewodniki. | Twórcy: | Kolczyńska, Joanna. Tłumaczenie | Powiązane zestawienia: | Nauczanie – efektywność | Nauczanie Nauczanie - metody Uczenie się Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- WSTĘP Carol Vorderman
- 1. JAK SIĘ UCZYMY
- Dlaczego potrzebujemy umiejętności uczenia się?
- Pomoc w nauce
- Jak pracuje mózg
- Skuteczne uczenie się
- Style uczenia się
- 2. PRZYGOTOWYWANIE I OKREŚLANIE CELÓW
- Motywacja
- Aktywne uczenie się
- Odpowiedzialność
- Samodzielna nauka
- Radzenie sobie z presją
- Dbałość o kondycję
- Przestrzeń do nauki
- Organizacja pracy
- Koncentracja
- Nie marnuj czasu
- Radzenie sobie z perfekcjonizmem
- Odpowiednie nastawienie
- Układanie harmonogramów
- Dotrzymywanie terminów
- Planowanie rozwoju osobistego
- 3. POZYSKIWANIE INFORMACJI I ICH WYKORZYSTYWANIE
- Szukanie informacji
- Rozwijanie umiejętności czytania
- Ocenianie informacji
- Zaangażowanie w naukę
- Poznawanie różnych stylów uczenia się
- Praca z innymi
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Praca zespołowa
- Praca projektowa
- Robienie notatek
- Ćwiczenie pamięci
- Rozwijanie umiejętności myślenia
- Co to jest myślenie krytyczne?
- Rozwijanie krytycznego myślenia
- Myślenie refleksyjne
- Myślenie twórcze
- Rozwijanie umiejętności pisania
- Analiza zagadnienia
- Odpowiadanie na pytanie
- Konstruowanie wywodu
- Sprawdzanie pracy
- Doskonalenie umiejętności prezentacji
- Bezustanna praktyka
- Zastosowanie komputera
- 4. NAUKA ONLINE
- Urządzenia elektroniczne
- Rodzaje źródeł
- Szukanie materiałów
- Zakładki
- Notowanie ze źródeł online
- Plagiaty
- Media społecznościowe
- Wirtualne środowiska nauki
- Bezpieczeństwo w internecie
- Rewolucja w kursach online
- 5. TECHNIKI POWTARZANIA MATERIAŁU
- Zaczynamy
- Powszechne kłopoty z powtarzaniem
- Plany powtórek
- Technika aktywnej nauki przy powtarzaniu
- Karty powtórkowe
- Czytanie
- Style sporządzania notatek
- Mapy myśli
- Pamięć i mózg
- Schematy blokowe i mnemotechnika
- Dodatkowe ćwiczenie pamięci
- Pamięć i technologia
- Poznaj oczekiwania
- Grupy powtórkowe
- Samoocena i ocena koleżeńska
- 6. TECHNIKI ZDAWANIA EGZAMINÓW
- Co to jest egzamin?
- Egzaminy pisemne
- Test wielokrotnego wyboru
- Egzaminy ustne
- Inne formy egzarpinów
- Rady i wskazówki na dzień egzaminu
- Dzień podania wyników
- 7. RADZENIE SOBIE Z LĘKIEM
- Co to jest stres egzaminacyjny?
- Radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym
- Uczenie się bez szkody dla zdrowia
- Czas wolny
- Relaks, wizualizacja i pozytywne myślenie
- Kiedy należy szukać pomocy
- 8. MATERIAŁY I ŹRÓDŁA
- Streszczenie rozdziałów
- Rozdział 1: źródła
- Jakiego typu uczniem jesteś?
- Rozdział 2: źródła
- Gospodarowanie czasem
- Model SMART
- Planowanie celów
- Rozdział 3: źródła
- Pisanie planów
- Redagowanie listy kontrolnej
- Metody aktywnej nauki
- Umiejętność prezentacji
- Rozdział 4: źródła
- Przydatne strony internetowe i aplikacje do nauki online
- Rozdział 5: źródła
- Lista priorytetów
- Tygodniowy plan powtórek
- Miesięczny plan powtórek
- Karty powtórkowe i zbiorcze
- Rozdział 6: źródła
- Egzaminy - lista kontrolna
- Rozdział 7: źródła
- Lista czynników stresogennych i quiz
- Radzenie sobie ze stresem
- Słowniczek
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
BD nr XXX
ul. Melsztyńska 4
tel. 22 849 37 98
Sygnatura: 37
Numer inw.: 51163
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
BD nr XXXIII
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 847 63 43
Sygnatura: 37
Numer inw.: 58167
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
BD nr XXXV
ul. Bonifacego 90
tel. 22 651 80 23
Sygnatura: 37
Numer inw.: 43669
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49
Sygnatura: Sala górna: 37
Numer inw.: 23991
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Notka biograficzna:
Vorderman, Carol
Carol Jean Vorderman ur. 24 grudnia 1960 w Bedford, angielska osobowość medialna, znana ze współpracy z popularnym teleturniejem Countdown w latach 1982-2008. Jej ojciec był Holendrem, jej matka Walijką. Vorderman wychowywała się w Rhyl w północnej Walii, tam też ukończyła szkołę średnią. Później studiowała inżynierię na University of Cambridge. Vorderman dołączyła do zespołu produkującego Countdown już na samym początku. W pierwszych seriach była jedną z hostess, później jednak jej rola rosła i Vorderman została współprowadzącą. 25 lipca 2008 roku, po 26 [>>]