Legitymizacja badań organizacji
Autor: Hensel, Przemysław.
Legitymizacja badań organizacji - opis wydawcyBadanie działalności zorganizowanej jest zajęciem fascynującym. Jednak rozwojowi dyscypliny towarzyszy rosnąca świadomość wyzwań, którym musi sprostać środowisko naukowe by utrzymać i zwiększyć poziom legitymizacji prowadzonych badań. Czyim interesom powinny służyć badania organizacji? W jakim stopniu są one przydatne w praktyce organizowania? Czy
możliwe jest określenie uwarunkowań skutecznego działania? W jaki sposób praktyki badawcze i publikacyjne wpływają na uzyskane rezultaty naukowe i reprezentatywność opublikowanych badań? Jak na legitymizację badań organizacji wpływa współwystępowanie dyskursu naukowego i popularnego?Niniejsza monografia pokazuje w jaki sposób środowisko badaczy organizacji próbuje radzić sobiez wymienionymi wyzwaniami oraz jak działania podejmowane przez środowisko wpływają na poziom legitymizacji dyscypliny. Analiza przedstawiona w książce wskazuje, że próby sprostania rozbieżnym oczekiwaniom interesariuszy oraz wyzwaniom związanym z ograniczeniami metod badawczych pozwalają zniwelować część problemów, jednak przyczyniają się do pojawienia się nowych wyzwań.Dr hab. Przemysław Hensel jest profesorem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wśród jego zainteresowań naukowych jako najważniejsze należy wymienić: studiowanie procesów tworzenia i dyfuzji proto-instytucji, analizę metodycznych wyzwań teorii organizacji i zarządzania oraz badanie wpływu zinstytucjonalizowanych praktyk naukowych na rozwój badań organizacji. Autor wielu opracowań naukowych, w tym książek "Transfer wzorców zarządzania" (2008), "Diagnoza organizacji" (2011), "Urzędnicy i przedsiębiorcy: kulturowe bariery współpracy" (wraz z B. Glinką, 2012) oraz artykułów naukowych w pismach polskich i zagranicznych. Stypendysta Fulbrighta na Uniwersytecie Stanford. Współzałożyciel i współredaktor periodyku naukowego "Problemy zarządzania."
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Przemysław Hensel. | ||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1989-2000 2001- Badania naukowe Interesariusze Komunikacja naukowa Metody badawcze Opracowanie Nauka i badania Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2017. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 215 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 181-215. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Nauka i badania | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 1990-2017 r. | Powstanie dzieła: | 2017 r. | Powiązane zestawienia: | Badania naukowe | Komunikacja naukowa Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 55.834
Numer inw.: 55834
Dostępność: tylko na miejscu