Biograficzna tożsamość nauczycieli : historie z pogranicza
Autor: Ligus, Rozalia.
Książka Rozalii Ligus wypełnia dwie istotne luki w polskich badaniach pedeutologicznych, a mianowicie: a) ukazuje złożoność procesów formowania się osobowej i profesjonalnej tożsamości nauczyciela w warunkach tworzenia nowego środowiska społecznego i kulturowego, w sytuacji niemożności sięgania do doświadczeń poprezdnich pokoleń (dotyczy to także młodych nauczycieli, zwykle pierwszych osób z
wyższym wykształceniem w swoich rodzinach) oraz b) możliwościzastosowania badań jakościowych, a zwłaszcza biograficznego wywiadu narracyjnego jako procedury opisywania, interpretowania i wyjaśniania mechanizmów kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Książkę tę można uznać za pionierską w polskiej pedeutologii (...). Zarówno problematyka, jak i metoda badań prezentowana w tej książce sprawiają, że krąg jej czytelników: badaczy (nie tylko pedagogów), nauczycieli-praktyków i studentów wykracza poza pole wyznaczone podtytułem. (z recenzji Marii Czerepaniak-Walczak)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Rozalia Ligus. | ||||||
Hasła: | 2001- Adaptacja społeczna - Polska - od 1944 r. Nauczyciele - psychologia Nauczyciele - socjologia - Polska - 21 w. Pedeutologia - Polska Świadomość społeczna - a oświata - Polska Zachodniopomorskie, województwo - socjologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 277 s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 195-235. | Powiązane zestawienia: | Nauczyciele – socjologia | Świadomość społeczna Nauczyciele – psychologia Pedeutologia Adaptacja społeczna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.605
Numer inw.: 48605
Dostępność: tylko na miejscu