Jak uczy się mózg
Tyt. oryg.: "Lernen : Gehirnforschung und die Schule des Lebens,".
Autor: Spitzer, Manfred.
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i
społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia, dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Manfred Spitzer ; przeł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. | ||||||||
Hasła: | Mózg - fizjologia Uczenie się - fizjologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. | ||||||||
Opis fizyczny: | 350 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 335-342. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Uczenie się | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49
Sygnatura: Sala górna: 159.9
Numer inw.: 7451
Pozycja wypożyczona
do dnia: 2024-06-24
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.960
Numer inw.: 44960
Dostępność: tylko na miejscu